Indonésie: cesta na ostrovy Ceningan, Lembongan a Nusa Penida

Na další tři dny našeho cestování po Indonésii jsem nám naplánovala pobyt na ostrově Ceningan, prostředním ze tří nedaleko břehů Bali. Dopravíte se sem skrz první, Nusa Lembongan. Poté si musíte zajistit dopravu ke žlutému mostu, který vede na ostrov Ceningan a odtud vás již vyzvednou z resortu. Pokud máte pouze malé zavazadlo, můžete si i rovnou po připlutí zapůjčit skútr a dopravu si tak vyřešit po svém. Možnosti dopravy z Bali na ostrovy jsem řešila dopředu a nakonec jsem se rozhodla pro společnost Peramatour.com,  která operuje nejen na trajektových linkách, ale i v rámci shuttle busů za poměrně výhodných cen. Další společnosti si účtují mnohem vyšší částky. Cena za dopravu lodí vyšla na cca 200 Kč/osoba a vyhovoval nám i dopolední čas.

Přečtěte si také:

Indonésie, Nusa Ceningan – tip na ubytování / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Nechte se inspirovat ubytováním přímo na pláži Secret Beach, na Nusa Ceningan:

Nusa Ceningan/ Foto: dovolenkářka

Nusa Ceningan – Secret Beach/ Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Čekáme na loď - Sanur / foto: dovolenkářka

Čekáme na loď – Sanur / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Do přístavu v Sanuru nás zavezl řidič zajištěný z hotelu a k mému překvapení nás nevezl na pláž, ale na ulici k nějakému stánku, což jsem později pochopila, že je místní kancelář společnosti. Na přesnost se zde opět nehraje, takže se posadíme na připravené židle a čekáme na ostatní spolucestující, kteří se pomalu shromažďují. Při vyplňování údajů s našim kapitánem se navíc domlouváme na zamluvení lodi na cestu zpět.

Pusťte si video z naší cesty ze Sanuru na Nusa Lambongan levnou variantou:

Cesta lodí byla krapet adrenalin. Takhle rozbouřené moře jsme s Kájou zažili poprvé. Poté, co naší lodi navíc přestal fungovat jeden motor, už se na lodi nikdo nesmál. Na všech bylo vidět, že jsou rádi, když jsme v pořádku dopluli na ostrov. Od kapitána mi bylo odpovězeno, že takhle rozbouřené moře je tak 1-2x do měsíce, podle fáze měsíce. Každopádně, tentokrát to prý byl extrém. Hmm, máme to ale štěstí.

Nastupujeme ;-) - Sanur / foto: dovolenkářka

Nastupujeme na loď – Sanur / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Tady už je moře klidný ;-) / foto: dovolenkářka

Tady už je moře klidný / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Dopředu jsem měla domluvený i odvoz s našima věcma ke žlutému mostu, kde na nás budou čekat z resortu. Divím se, že mě to stále překvapuje, ale ten odvoz byli 2 kluci s motorkou. Takže stejně jako loni na Srí Lance, dáváme kufr dopředu motorky, batoh na záda a jedeme. Ten, kdo má rád pohodlnost má nejjednodušší variantu ubytovat se v některém z hojně postavených hotelů v okolí přístavu, kam dorazíte i pěšky. My však upřednostňujeme odlehlá místa mimo hlavní turismus, a tak jsme se po chvíli ocitli doslova v osamoceném ráji. Naše ubytování ve Ville nás okouzlilo na první pohled.

Stylové, patrové vilky v kopci s výhledem na úžasnou pláž. Pěkně udržovaná zahrada a klid. U bazénu pouze několik turistů, kteří se tu cestou zastavili na drink a po chvíli odjíždí. Na nic nečekáme a vydáváme se na pláž, kterou najdete na mapě pod názvem Secret Beach. Plavat se tu příliš nedá, ale dovádět ve vlnách ano. Večer zkoušíme místní restauraci a vzhledem k tomu, že jsme tu první noc nejspíš jedinými hosty (nikoho jiného jsme neviděli), užíváme si ničím nerušený večer v soukromí.

Video z naší Secret Beach v odlehlém Lodgi:

Most mezi ostrovy / foto: dovolenkářka

Nusa Ceningan: Most mezi ostrovy – jednou za pár let se zřítí, tak zas vystaví nový / foto: dovolenkářka

Výhled z naší vilky / foto: dovolenkářka

Nusa Ceningan: Výhled z naší chaty/ foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Secret Beach / foto: dovolenkářka

Secret Beach, Nusa Ceningan / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Na druhý den jsme měli původně domluvený šnorchlovací výlet za mantami a na další oblíbená místa, ale na doporučení jsme ho zrušili, což mě mrzí ještě dneska. V den, kdy jsme na ostrov přijeli bylo silně rozbouřené moře a nebylo jasné, zda bude již druhý den klidné a že by nám náš průvodce nemohl zaručit, že si výlet užijeme.

Každopádně pokud se sem vydáte, z resortu jsou pro vás schopni zařídit jakýkoliv výlet za rozumnou cenu. Stejně tak si můžete jako my zapůjčit skútr na celý den přímo na recepci. Zapůjčení na celý den včetně doplnění nafty nás vyšlo na necelých 200Kč, což byl nakonec vlastně náš nejdražší skútr za celou dovolenou. Hned po snídani jsme se tedy vydali prozkoumat oba ostrovy. Cesty tu nejsou nijak zvlášť značený. Ale občas je zde odbočka označená cedulí s názvem pláže nebo hotelu a podle toho se dá docela dobře orientovat.

Dream beach / foto: dovolenkářka

Dream beach, Nusa Lembongan / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Dream Beach / foto: dovolenkářka

Dream Beach, Nusa Lembongan, Indonésie/ foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Dream Beach / Foto: dovolenkářka

Dream Beach, Nusa Lembongan, Indonésie / Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Kája ve vlnách / foto: dovolenkářka

Kája ve vlnách – Dream Beach / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Poté, co jsme objeli náš ostrov Ceningan, vydali jsme se přes žlutý most na první ostrov Lembongan. Měli jsme vytipovaných pár míst, ale všechna jsme nestihli, tak doufám, že se sem ještě někdy podíváme. Nejvíc jsme si to užili na pláži Dream Beach. Ještě před pár lety bylo tohle místo prý podobně osamocené jako pláž, u které jsme bydleli, ale rozrostl se zde resort a vybudovali navíc patrovou restauraci i pro přijíždjící turisty z jiných hotelů. Původně jsem totiž plánovala ubytování na téhle pláži a asi bych nebyla zklamaná. Místo je to pořád pěkné a na můj vkus tu nebylo během naší návštěvy až tolik turistů, jak jsem se dočetla v některých recenzích. Pláž je nádherná, jen opět počítejte spíše s hrátky ve vlnách, než s plaváním v klidném moři.

Mangrovníkové pobřeží, Nusa Lembongan / Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Mé nejoblíbenější balijské jídlo – Cestujeme bez lepku – Indonésie – Nusa Lembongan / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Klidné moře u Mangrovníkového lesu / foto: dovolenkářka

Klidné moře u Mangrovníkového lesu, Nusa Lembongan / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Jakmile jsme se vyblbli skákáním do vln, vydali jsme se do centra k Mushroom Bay, kde jsme se ani nezdržovali a pokračovali po pobřeží k Mangrovníkovému lesu. Dojeli jsme až nakonec, kde jsme objevili i příjemnou restauraci. Přímo mezi mangrovníky se pořádají placené výpravy, ale když se vydáte na kraj sami,stejně jako my, užijete si to také. Voda je tu průzračně čistá a když budete mít s sebou vybavení na šnorchlování (nebo si ho zde můžete zapůjčit), dá se od břehu pohodlně doplavat k prvním korálům. Stejně tak je tohle místo skvělé pro ty, kteří nemají rádi větší vlny jako na zbylé části ostrova. Zde najdete voda klidnou na plavání. Domluvit se tu můžete i na potápění.

Jumping Point - Nusa Ceningan / foto: dovolenkářka

Jumping Point – Nusa Ceningan, Indonésie / foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Odpoledne se již vydáváme zpět k nám na ostrov a míříme před západem slunce ještě na poslední místo našeho zájmu, „Jumping Point“. Nádherná modrá laguna, do které se ještě před pár lety skákalo z útesů, než se skákání kvůli bezpečnosti zakázalo. Jinak je tu pěkný výhled i do okolí a na protější ostrov Nusa Penida, který byl donedávna ještě víc chráněný před masovým turismem. Právě v okolí tohoto ostrova naleznete ty nejlepší místa k potápění a šnorchlování. V současné době je již dobré počítat se zástupy instaturistů i na Nusa Penida, převážně pak u oblíbené vyhlídky nad útesy. Dopravu na třetí ostrov si zajistíte buď rovnou z Lembonganu, nebo i ze Sanuru.

Další den si jen užíváme posledních chvil našeho resortu a úžasné pláže a vydáváme se lodí zpět na Bali. Moře je již naštěstí klidné a tak si užíváme klasické cesty lodí.

Na závěr si pusťte poslední video z našeho putování po těchto balijských ostrovech:

V příštím díle se můžete těšit na pokračování ze severu Bali, z Tulambenu.

Všechny články z indonéského putování naleznete v rubrice:

Krásnou dovolenou

Vaše dovolenkářka

Pokud čtete mé stránky, souhlasíte, že jste se seznámili s podmínky jejich použití a souhlasíte s využitím souborů cookie Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.