Santorini, Akrotiri: kde se ubytovat a kam jít na pláž, když se chcete vyhnout davům turistů

Akrotiri skoro až s údivem čelí masovému turismu, který je na ostrově Santorini znám především z měst Fira a Oia. Pokud chcete zažít klidnější atmosféru na tomto oblíbeném dovolenkářském ostrově, doporučuji zvážit ubytování právě v Akrotiri. Přečtěte si naše další vyprávění ze Santorini a nechte se inspirovat.

Když jsme se další den probouzeli v našem útulném pokoji nedaleko od letiště, mohli jsme jen tak ležet a pozorovat z postele s nebesy přes náš malý balkón přístávající letadla. Po včerejším dnu procestovaném na našem prvním přibližovadle, jsme dnes krapet leniví, a proto plánujeme dopoledne relaxačně. Zabalit všechny naše věci do příručních zavazadel je otázka pár minut, a tak si dovolujeme ještě krátkou procházku k pobřeží a konečně využíváme i bazén, který nabízí v parném dni příjemné svlažení. Před polednem vracíme náš skútr a čekáme, až nás Artemis odveze do Fira na autobusovou zastávku, odkud si vyzkoušíme cestu místní hromadnou dopravou směrem do Akrotiri, kam bude pokračovat naše putování.

Přečtěte si také:

Ostrov Santorini – Akrotiri / Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

OVĚŘTE CENU A REZERVUJTE SI POBYT V CENOVĚ DOSTUPNÉM HOTELU PŘÍMO NAD PLÁŽÍ V AKROTIRI

POROVNEJTE VŠECHNY MOŽNOSTI UBYTOVÁNÍ V AKROTIRI NA JEDNOM MÍSTĚ

Autobus jede přesně (jezdí v sezóně každou půlhodinu až hodinu – od rána až do večera). Nejčastějším cílem našich spolucestujících je Red Beach, která je jedním z hlavních turistických cílů na Santorini (taky to tam podle toho vypadá bohužel). Červená pláž, na kterou dojdete od zastávky autobusu za pár minut po pobřeží, nebo se sem zajíždí i s výletními loděmi. My tento výlet dobrovolně vzdali. Dalším oblíbeným cílem je zde archeologické muzeum, které doporučuji všem dovolenkářům, kteří se zajímají o místní historii a přimlouvám se k dopolední návštěvě. Naše cesta autobusem končí v centru Akrotiri a dál se vydáváme pěšky do našeho nového ubytování. Navigace v mobilu i řidič autobusu ukazují, že náš hotel mámě jen pár metrů od zastávky. Je jedna hodina po poledni a my se tedy vydáváme přes historické centrum. Cestou míjíme zříceninu starého hradu i typický kostelík, který nám připomíná, že jsme stále na Santorini.

Sledujete mě již na Instagramu? Můžete ZDE

Santorini - Akrotiri / Foto: dovolenkářka

Santorini – Akrotiri  – tip, kde se ubytovat se soukromým ochlazovacím bazénem /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – tip, kde se ubytovat/Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

OVĚŘIT CENU A REZERVOVAT POBYT V LUXUSNÍM APARTMÁ S VLASTNÍM BAZÉNEM

Po půl hodině, kdy nám naše navigace ukazuje, že jsme došli do cíle, krapet znejistíme. Nápis směřující k našemu ubytování nikde. Jdeme se tedy optat do prvního hotelu, který je před námi a paní z recepce se zděsí, že to máme ještě další 2 kilometry do kopce. Neváhala však a zvedla telefon, aby se optala na přesnou cestu. Lidi tu jsou opravdu milí a nápomocní, i když zrovna nejste jejich hosty. Ukazuje nám, že náš apartmán je přímo nad jejím hotelem, že nás navigace dovedla dobře, ale že cesta tam vede kolem. Naštěstí to nebyly 2 kilometry, ale jen pár set metrů, na jejichž konci na nás čekala doslova pohádková odměna.

Santorini – Akrotiri /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Když jsem nám plánovala naše putování po Santorini, dala jsem si do seznamu, že chci minimálně jednu noc strávit se svým dovolenkářem v nějakém tom luxusním apartmá s vlastní vířivkou a výhledem na Calderu. Krapet jsem si sedla na zadek, když jsem zjistila, v jakých cenových relacích se takové ubytování na Santorini pohybuje. Popravdě, za tyhle ceny by se nestyděl ani kdejaký luxusní resort na Maledivách. Nicméně právě tady, v Akrotiri, jsem narazila na soukromé suite za rozumnou cenu. Tím, že fungovali teprve první sezónu a nenachází se v hlavním turistickém centru dění ve Fira či Oia, dala se sehnat 1 noc se snídaní do čtyř tisíc pro dvě osoby. Za normálních okolností by to byla cena, kterou bychom za ubytování nezaplatili, ale podařilo se mi sehnat několik nocí opravdu velmi výhodně, a tak jsme si s mým dovolenkářem mohli dopřát takové malé druhé líbánky. O tomhle našem soukromém suite s vířivou vanou, která byla spíše malým vyhřívaným bazénem, se pro vás rozepíši v samostatné recenzi v jednom z příštích příspěvků.

Santorini – Akrotiri – tip, kde se ubytovat / Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Santorini - Akrotiri / Foto: dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – tip, kde se ubytovat/ Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

ODKAZ NA UBYTOVÁNÍ Z FOTOGRAFIÍ ZDE

Santorini – Akrotiri /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Po skoro 24 hodinách v soukromí, kdy jsme ani na moment nevyšli z našeho líbánkového apartmá, jsme tohle místo opouštěli a vydali se do dalšího hotelu, na začátek Akrotiri, kde jsme strávili zbytek našeho pobytu na Santorini. Jako překvapení na nás čekalo malé víno z námi oblíbeného vinařství Santo Wines a ochota slečen na recepci byla opět neskutečná. Hodili jsme věci do pokoje a šli prozkoumat nejbližší okolí, než začalo pršet. Hotel měl pěkný malý bazén a především výhled na Calderu, Akrotiri i na pláž, která byla přímo pod námi. Ta se stala naším útočištěm příští den odpoledne. O Santorini se říká, že tu nejsou hezké pláže a že se sem nelítá za plážovou turistikou, ale tohle místo, Caldera Beach, nás bavilo. Pár turistů nám tu dělalo společnost, ale nebylo to tak šílené jako na Kamari či v Perisse. Milovníci potápění si zde navíc mohou zaplatit soukromé ponory a pokud šetříte místo v příručním zavazadle, půjčit si tu můžete i šnorchlovací výbavu, kterou jsme vyjímečně také nechali doma.

Santorini - Akrotiri / Foto: dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – Caldera Beach – kam jít na pláž přímo pod hotelem /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – Caldera Beach /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – čtyřkolkama se tu jezdí prakticky všude /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

K večeři jsme vyzkoušeli místní tavernu a pochutnali si zase na nějaké té řecké specialitě. Další den si jen nakoupili pár dobrot v minimarketu a dopřáli si pozorování západu slunce z naší vlastní terasy. Nedaleko hotelu je i sunset point, kam se sjíždí turisté z ostrova, ale není to tak masová záležitost jako například v Oia. A když jsme si na poslední den našeho pobytu zde zapůjčili malý Fiat, vydali jsme se až na konečný cíp ostrova, k pověstnému majáku. Měli jsme štěstí, že zde bylo pouze pár lidí, a tak nám nebránilo nic tomu, abychom si tu vychutnali tu atmosféru, kvůli které se turisté na Santorini přesunují z místa na místo. Do majáku byl vstup sice uzavřen, ale okolo vede úzká pěšina, po které se dá jít ještě kousek dál.

Santorini - Akrotiri / Foto: dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – maják na konci ostrova /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – restaurace s výhledem na západ slunce při cestě k majáku /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Ještě než nám naše poslední slunce na Santorini zapadlo daleko v moři, vydali jsme se podle doporučení na Tripadvisoru do první restaurace, která byla směrem od majáku. Celé odpoledne jsme se nestihli nikde najíst, a proto spojení západu slunce a mořských dobrot se nám zdálo jako dokonalé rozloučení s tímto, alespoň pro nás, romantickým ostrovem. Pokud můžeme doporučit, talíř smažených krevetek za 9- 15 EUR (viz má fotka) je naprosto luxusní zaléžitostí. Samozřejmě i další mořské plody stojí za ochutnání!

Santorini - Akrotiri / Foto: dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – pozorování západu slunce z terasy hotelu – přístup jen pro hosty /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Santorini – Akrotiri – výhled při západu slunce ze soukromé terasy hotelu – kousek od pokojů / během našeho pobytu zde byl přístup jen pro hosty /Foto: Petra Švehlová Stowasserová, dovolenkářka

Krásnou dovolenou

Vaše dovolenkářka

Příspěvek byl aktualizován a doplněn v červenci 2019

Pláž „Caldera Beach“, která se nachází hned pod hotelem, je vyfocená v červnu během dopoledne

Pokud čtete mé stránky, souhlasíte, že jste se seznámili s podmínky jejich použití a souhlasíte s využitím souborů cookie Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.